Hoe zet je content effectief in voor social media? Dit vraagt om een resultaatgerichte en doordachte aanpak. Het gebruiken van content op social media is een doeltreffende manier om zichtbaar te zijn en doelgroepen in beweging te krijgen. Ook helpt het te werken aan een betere reputatie en imago en draagvlak te creëren of vergroten. Maar hoe pak je dat in werkelijkheid aan?
Inhoud van de cursus
In de training content voor social media ontdek je wat goede content kan doen voor je organisatie of campagne en ontwikkel je hiervoor een socialmediabeleid. De training leert je om een effectieve contentstrategie op te zetten. Je krijgt verschillende onderdelen aangereikt om goede content op te zetten of te verbeteren. Dit is de basis om gerichte content te produceren voor social media. Ook worden tools besproken voor het beheren en monitoren van social media en wordt aandacht besteed aan het inzetten van influencers.
Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats om de persoonlijke leerpunten te inventariseren en de actuele vraag van de organisatie te bespreken. Op basis hiervan wordt een programma op maat ontwikkeld dat hierop aansluit.
Onze trainingen zijn voornamelijk opgebouwd uit kennis opdoen en praktijk, zodat je de geleerde theorie ook direct kunt toepassen. Onze training content voor social media bestaat uit de volgende onderdelen.
Onderwerpen
Na deze training weet je in hoofdlijnen hoe je een doordachte strategie voor je content, socialmediakanalen of communicatiecampagnes opzet, uitvoert en analyseert.
*Minimaal 3 deelnemers per training
Geschikt voor
(Directie)secretaresse
Communicatiemedewerker
Contentspecialist
Marketingmedewerker
PR-medewerker
Salesprofessional
Faciliteiten
duur: dagdeel price: € 295